You Are Reading

Tutorial | Kemaskan comment box, buang verification dan buat pop-out-window.

red gitarputeh Thursday, June 23, 2011
Assalamualaikum.



Well. Tadi aku survey beberapa blog. And untungnya aku ada lah juga jumpa beberapa blog yang ada entri entri yang eye catching. Tapi ada lagi satu blog ni. Dia fresshie.(kut). Yes. Aku pun tergerak hati nak baca entri dia. And tergerak jugak hati aku nak komen. And what is bugs me is words verication.




Yeah ni contoh verification words. Oh ye. Lupa nak mention. Verification words ni ada kat comment box korang. Well kalau agak agak korang nak reply orang, pastu korang jumpa words verification, makna nya korang really dah bugs mood orang yang nak komen entri korang. Yeah. Sangat sangat sangat bugs. So, what are we gonna do.? Scream.? No. Noooooooob...



Bertenang dan follow langkah langkah yang aku tunjukkan ni. Satu persatu. Okay jangan teruja, just follow dan klik apka yang patut. Ok.?





Langkah 1




Langkah 2



Langkah 3




Langkah 4





Well, setakat buang verification words tu, masih lagi bugs aku. Aku rasa, better kalau comment box tu di bukak terus ke window lain. Oh ye. Window tu apa.? Window tu, kalau korang picit aje browser korang, akan keluar page. Itu nama dia window. Bukan tab tau. Tab dan window baru adalah two different things. So, camana nak buat komen ni keluar kat window baru.? Senang. Dalam page setting yang sama, korang follow step ni.



Langkah 5




Langkah 6






Terima kasih sudi baca.





Sekian





.





 
Copyright 2010 Gitarputeh's review