You Are Reading

Review | Buat apa nak bermuram, kalau kita tahu cara untuk ceria.

red gitarputeh Monday, June 20, 2011
Assalamualaikum.





Hello guys. Aku baru balik dari cafe. Sana sini orang duk bising bising. Pasal adinda evans. Marah lah tu konon.  Hey, orang lain buat salah, diorang buat apa kita nak marah.? Relax sudah. Memang dah ditakdirkan dia yang buat salah. So, kita boleh ambil dia. Jadikan pedoman. Sebab kalau tak ada orang buat salah, macamana kita nak jadikan ikhtibar.?



Yes. Allah SWT dah rancang semua. Dunia ni adil. Tapi aku pelik kenapa depa duk marah marah. Oh oh. maybe ada personal problem di campur aduk kut. And most most most yang kita nampak, marah ni mendorong kepada tak happy. Yes. Tak bahagia. Kita tegur, nanti dia sound kita balik. So how.?





Maafkan orang. Ha. Aku tahu benda ni susah nak dilakukan pada sesetengah orang. But, listen. Bila kita maafkan orang, dendam kita semua hilang. Rasa benci semua akan hilang. Tak ke benda ni lead us to keceriaan.? Don't you think so.? Fine, kalau tak dapat jugak, try maafkan orang masa korang tengah berbaring. Yup. Maafkan orang sebelum korang tidur. Kalau korang tak percaya, korang try lah.



Kajian pernah kata, bila tibanya malam, badan kita akan rasa berada kat masa-paling-relax.Yes.  Allah pun ada nyatakan dalam al-Quran, bahawa malam diciptakan untuk kita tidur (relax). Plus, setiap benda yang kita fikir sebelum tidur adalah lebih kuat gamnya ke otak kita. Jadi, yang mana doa korang, mind set korang, insyaallah akan bagi effect.



Well actually ada lagi beberapa tips nak hadirkan bahagia. Semua dah pun diulas dalam giterputeh. Yeah. Kita bahagia, kurang lah marah kita. Secara tak langsung, kita boleh berfikir rasional serasionalnya. Kan.?





Klik sini untuk entri original.



.




 
Copyright 2010 Gitarputeh's review