You Are Reading

Review | Forwarded messages - Semua tu bullshit.

red gitarputeh Saturday, June 18, 2011
Assalamualaikum.





Selalu jugak kita digegarkan dengan hoax "forwarded message" . Alah. Yang dia suruh forward kan ke orang lain tu. Well. Korang percaya ke.? Kalau korang percaya, baik korang lupakan aje. Tukar persepsi korang. Percayalah tu semua Cuma bull Shit.



Why and why and why ada sikap macam ni.? Please lah buka mata. Hey. Aku ambil contoh. Okay dalam wasiat tu ada kata;



"Seorang hamba Allah telah menerima surat ini tetapi tidak mengendahkannya dan menganggap wasiat ini palsu, maka selang beberapa hari kemudian anaknya meninggal dunia."



Hey wake-up. Ajal maut tu urusan Allah. Semua tu rahsia Allah. Allah yang tentukan mati kita. Bukannya forwarded message. Biar aku terangkan sekali lagi. Macam yang aku pernah kata dalam bab freemason. Semua ni berlaku adalah sebab Allah nak tunjukkan kekuasaanNya. Nak di tunjukkan bahawa Dia berkuasa menentukan kebetulan. Yes. Kalau betul pun apa yang dikatakan dalam forwarded message, semua tu adalah kebetulan. Yup. Kebetulan.



So. Forwarded message.? Pfft. Sumpah semua tu hoax aje. Untuk detail, baca kat gitarputeh. Owh ye. Kat gitarputeh tu kalau ada kekasaran bahasa, aku mintak maaf sangat sangat, ye. Semua tu adalah bertujuan untuk buat korang tersenyum. Percayalah ada segelintir pembaca yang tersenyum. 





Klik sini untuk entri original.





 
Copyright 2010 Gitarputeh's review